• darkblurbg

Voorzitter: Hans Langhout

Theaterproducent bij Langhout Theaterproducties BV.
Speelde rollen en zong in de musicals ‘Irma la Douce’ en ‘Alladin’ en ‘Pietje Bell’. Was regieassistent, resident director en companymanager bij de musical ‘Alleen op de wereld’ , Tourmanager bij de illusionist Hans Klok voor de tour door China ( 9 weken). Speelde in de musical ‘Pietje Bell’ als alternate: Tante Cato en als understudy de rol van: meester Ster. Ook was Hans companymanager bij deze productie, evenals bij de productie Wat zien ik??  Hij speelde 8 jaar lang de rol van Koning Koos in het Zandkasteel. Momenteel is hans zelfstandig theaterproducent bij Langhout Theaterproducties BV.Hans Regisseert sinds veertien jaar studenten- en amateur-gezelschappen. Treedt op met een solo liedjesprogramma van Wim Sonneveld, en geeft klassieke recitals van o.a. ‘Dichterliebe’ van Schumann.
www.langhout-theater.nl

Penningmeester: mr. André Bosscher

In het dagelijks leven ben ik notaris verbonden aan Bosscher Janssens notarissen in Groningen. Mijn kantoor heeft een algemene praktijk, waarbij in mijn geval de nadruk ligt op het familie- en het erfrecht (waaronder begrepen de afwikkeling van nalatenschappen). Ik vind het een geweldige uitdaging om te luisteren naar de mens en zijn verhaal om vervolgens een juridisch oplossing te vinden die past bij de cliënt en zijn situatie. Ontzorgen is het key-word.
Ik ben heel blij dat ik me mag inzetten voor de Stichting Help Direct. Het is fantastisch om te zien met hoeveel enthousiasme de benefiet wordt georganiseerd om een zo hoog mogelijk opbrengst te generen voor de realisatie van drinkwater en toiletten in scholen. Het is toch ook te gek voor woorden dat kinderen in Sri Lanka niet naar het toilet kunnen? De kracht van de Stichting is de wijze waarop het geld op de goede plek komt. Namelijk: Direct, zonder tussenkomst van andere organisaties. Juist die handelswijze maakt de stichting in mijn optiek uniek.

Bestuurder: Wobbo Hopman

Mijn naam is Wobbo Hopman, geboren te Hoogezand op 12 maart 1962, nu wonende te Stadskanaal. Zelfstandig ondernemer en eigenaar van W. Hopman Handelsonderneming, Organisatie buro en WH Rental Car….veel activiteiten dus die ik ook voor de Stichting inzet. Waarom bestuurslid? Hans heeft me hiervoor natuurlijk wel warm gemaakt. Door zijn positieve uitstraling en zijn zeer gemotiveerde beweegreden voor de stichting heeft mij wel aan het denken gezet en aldus toch de stap genomen om in het bestuur plaats te nemen. Het is toch een fantastisch idee om door geld te generen de jeugd in deze arme landen te kunnen helpen zodat zij een betere toekomst kunnen krijgen. Dit door bijvoorbeeld gebouwen te vernieuwen, toiletgroepen te plaatsen, waterputten aan te sluiten. enn enz. Dit komt allemaal ten goede van de kinderen aldaar en kunnen zij de toekomst toch wat beter gaan zien. Dit bevorderd hun leefwijze ook en wellicht ook tot beter prestatie op hun school. Door de inzet van Stichting Help Direct wordt dit gedaan.

Bestuurder: Johan Abma

Ik ben eigenaar van Promotex.
Het eerste contact met de Stichting Help Direct liep vanzelfsprekend via Hans Langhout.
Dat dit contact niet tot een verdienmodel zou leiden was al snel duidelijk.
Door de enthousiaste verhalen, de filosofie van de stichting en het ontbreken van “de strijkstok” wilde ik graag meer doen dan het leveren van bedrukte artikelen of give-aways voor de vrijwilligers.
Zowel zakelijk als persoonlijk wilde ik mij graag inzetten voor de Stichting Help Direct.
Tafels voor het Benefietgala werden gereserveerd, op veilingstukken werd geboden.
Persoonlijke inzet kreeg een kans toen mij gevraagd werd toe te treden tot het bestuur.
Direct! was mijn antwoord.
De leef- en leeromstandigheden van de kinderen, in bijvoorbeeld Sri Lanka, moeten we toch verbeteren?!
Direct!

Bestuurder: Arianne Klok

Ik ben advocaat bij yspeert advocaten in Groningen. Daar houd ik mij bezig met ondernemingsrecht en vastgoed gerelateerde zaken. Daarnaast bekleed ik diverse bestuursfuncties.
Hans Langhout was één van mijn eerste klanten na mijn beëdiging als advocaat. Een bijzondere zaak en een bijzondere klant: één van Hans’ veel gespeelde karakters, namelijk Sinterklaas had een kort geding aangespannen! Mijn klant was wel eens moeilijk bereikbaar omdat hij in het buitenland verbleef. Deze Sinterklaas bleek dan niet in Spanje te verblijven, maar in Sri Lanka. Vol bewondering luisterde ik naar zijn verhalen over de projecten die hij daar organiseerde, zoals de bouw van een school of de opening van een watervoorziening. Jaren later vroeg hij me toe te treden tot het bestuur van zijn stichting. Een eer!

Bestuurder: Arthur Okken